Margonem: Duel – uzupełnienie Margonem?

8

Dodany przez Eigen | Dodany w Artykuły | Dodany 23-07-2012

Nudne stanie na elicie stało się ciekawsze! Wczoraj Thinker na forum zaprezentował nową grę związaną z Margonem – jest to Margonem: Duel. Kiedy wszyscy myśleli, że “Kreatywny Emeryt” leży pod palmami na Hawajach ;) i nic nie robi on przedstawił swój własny, autorski i w pełni samodzielnie wykonany projekt. Czym jest Duel? Duel to prosta gra polegająca na klikaniu, a poprzez klikanie expimy, zdobywamy nowe losowo generowane przedmioty i pniemy się w rankingach. Czy warto grać? Postaramy odpowiedzieć w poniższym tekście. Potraktujmy to jako minirecenzję i zapowiedź Duela. Dłuższa zostanie opracowana, kiedy pojawi się finalna wersja gry. A więc, zaczynajmy!  

Dlaczego Duel jest trafionym pomysłem?

Ponieważ jest prosty i szybki. Zapewne pojawi się wielu krytykantów, którzy zarzucą, że zamiast robić głupią gierkę Thinker mógłby się zająć balansem. Może i mógłby, jeśli by widział potrzebę, albo nie robiłby tego ktoś inny. W obecnej chwili stworzenie Duela było według mnie właściwym pomysłem. Łatwa i przyjemna gra nawiązująca do Margonem jest jego idealnym uzupełnieniem. Zajmuje czas w czasie respu elit czy potworków, pozwala na rywalizację ze znajomymi.

 

Zalety Duela to:

  • prostota i intyuicyjność obsługi
  • nie jest pożeraczem czasu – wystarczy zasadniczo 10 sekund na każde 10 minut, by rywalizować z najlepszymi
  • losowe generowanie statystyk przedmiotu – za każdym razem mamy szansę zdobyć coś unikalnego i lepiej pasującego do naszego EQ, nic nas nie ogranicza, nie ma dwóch identycznych EQ
  • achievementy (osiągnięcia) – nie tylko miejsce w topce jest ważne, ważne jest również skompletowanie wszystkich wyzwań postawionych przez twórcę, dodatkowy cel
  • podział rankingów PVP z PVE (walka z potworkami) – każdy gra jak lubi i ma szansę rywalizować w dwóch rankingach
  • możliwość rozwoju – dodanie kolejnej mapy, grupy przeciwników jest bardzo proste, teraz gra jest planowana do 250lvl, ale może być rozwijana dalej stosunkowo łatwo
  • kwartalny ranking – masz szansę być w TOP niezależnie od tego, kiedy zaczniesz, bo co kwartał jest nowy ranking

Wady:

  • prostota rozgrywki – jest zaletą, ale i wadą, jeśli ktoś nie lubi takich gier dość szybko się znudzi
  • mikropłatności, kupowanie action points – daje duży bonus na starcie, co może wkurzać niepłacących, jednak później się to wyrównuje, gdy dużo potrzeba AP, aby dostać następny poziom; dość zbalansowane, jednak nie wszyscy gracze lubią płacić
  • wciąga – prawdopodobnie nie będziecie czekać na odtworzenie się 10 AP i wyklikanie ich, wejdzecie do gry wcześniej ;)

Ocena wersji beta: 8/10

Link do gry: http://duel.margonem.com/

Link do tematu na forum z aktualizowanym postem Thinkera: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=344478

Krótki wywiad z Thinkerem na temat tworzenia Duela:

Co sprawiło największą trudność w tworzeniu Duela, a co uważasz za najbardziej trafiony pomysł?

Największą trudnością w grze zawsze jest implementowanie metod płatności, gdzie trzeba się wgryzać w kod innych firm. Najbardziej podobają mi się achievementy, czyli system osiągnięć.

Dlaczego zdecydowałeś się stworzyć Duel i czy wprowadzenie go jest początkiem prac Twoich oraz Garmory nad mniejszymi grami lub grami na urządzenia mobilne?

Chciałem graczom zaoferować jakąś formę oderwania od tego co już jest, a z drugiej strony zrobić grę, w którą dobrze będzie się grać na coraz popularniejszych tabletach. Nie będe ukrywać, że gra jest dla mnie formą eksperymentu. Jak się uda, będą co jakieś czas takie małe gry u nas powstawać.

Czy dla Ciebie również to było oderwanie od tego co tworzysz na co dzień np. w Garmory, nowe wyzwanie? I dlaczego zdecydowałeś się stworzyć elementy Duela w dość świeżej technologii HTML5?

W Garmory już praktycznie wszystko tworzą za mnie pracownicy. Miałem trochę czasu wolnego i chęć zrobienia czegoś nowego. Pomyślałem, że skoro gra jest niszowa, nie musze martwić się o użytkowników Internet Explorera 6-8, bo 10-20% mniej graczy mnie nie zbawi, za to mogłem wykorzystać kilka świetych rzeczy z CSS3 i HTML5, które bardzo ułatwiają tworzenie gier.

Tak jak zapowiedziałem na początku to krótkie podsumowanie Margonem: Duel. Dłuższa recenzja z opisem gry, strategii do niej, opiniami graczy już wkrótce!

Komentarze (8)

Czy ktoś z twórców Margozin żyje jeszcze? Od dawna cisza.

Wyjaśniłem to w najnowszym poście, dziękuję za zainteresowanie :)

czemu pokazuje się jako strona która może być szkodliwa, przecież dziś rano jeszcze grałam, fajnie się gra

Pewnie ma to związek z opisanym tu wydarzeniem: http://www.margozin.pl/?p=619

nie jest płatna fajna gra

Jeszcze jakby więcej PA było z 30 Xd

10 to troche mało
chyba że chodzi o kase

black friday handbags deals…

Particularly, eat and drink more fruit. Not just will you be boosting your h2o consumption for that working day but you are going to be adding crucial nutritional vitamins for your diet which will nourish all of you (as well as your skin.)…

Napisz komentarz

Current month ye@r day *

Read more:
Fikcyjna – zwyciężczyni konkursu plastycznego Euro

Pierwszy wywiad w tym dziale będzie krótki, ale równie ważny ;) Rozmawiamy z Fikcyjną, która wygrała konkurs plastyczy z okazji...

Spojrzenie na aukcje

Jak wiadomo, każdy uczestnik dowolnej gry komputerowej, zdaje sobie sprawę, że do rozwoju swojej postaci potrzebne są środki finansowe. Środki...

Close